Cíle předmětu (anotace)
Cílem předmětu je osvojení si základních přístupů a metod procesního řízení s důrazem na systémové myšlení, jednání a tvůrčí vedení spolupracovníků. Předmět prohlubuje a rozšiřuje teoretické poznatky a zkušenosti z oblasti nových přístupů řízení podniků, jako je řízení procesů, tvorba business modelu, hodnotový management, vypracování modelu kompetencí, řízení kvality atd. Součástí kurzu jsou i praktické aplikace metod procesního managementu.
Požadavky na studenta
Požadavky k zápočtu: seminární práce Požadavky ke zkoušce: ústní zkouška
Obsah
Témata přednášek: 1. Podstata procesního řízení. 2. Fáze procesního řízení. Strategie a řízení procesů. 3. Hodnotový management. Hodnota pro zákazníka. 4. Metody mapování a řízení procesů. 5. Tvorba procesních map v systému ARIS, ATTIS. 6. Implementace procesního řízení. 7. Monitorování, měření výkonnosti a optimalizace procesů. 8. Řízení podle kompetencí, lidské zdroje v procesním řízení. 9. Simulační metody v procesním managementu. 10. Procesní management v praxi firem. Aktuální téma. 11. Procesní management ve vybrané organizaci (přednášky odborníků z praxe).
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu
Předmět Procesní management je podmíněn předmětem Management.
Získané způsobilosti
Studenti rozumí principům procesního managementu a jejich aplikaci při řízení podniků.
Garanti a vyučující
Garanti: doc. Ing. Ladislav Rolínek, Ph.D.
Přednášející: Ing. Martin Pech, Ph.D., doc. Ing. Ladislav Rolínek, Ph.D.
Literatura
Dumas, M., La Rosa, M., Mendling, J., & Reijers, H. A. (2018). Fundamentals of business process management. Berlin, Springer.
Fišer, R. (2014). Procesní řízení pro manažery: Jak zařídit, aby lidé věděli, chtěli, uměli i mohli. Praha, Grada.
Tuček, D., Hrabal, M., & Trčka, L. (2015). Procesní řízení v praxi podniků a vysokých škol. Praha, Wolters Kluwer.
Weske, M. (2019). Business process management: Concepts, languages, architectures. Berlin, Springer.
Vlček, R. (2002). Hodnota pro zákazníka. Praha.
Nenadál, J. (2018). Management kvality pro 21. Století. Praha, Management Press.
Řepa, V. (2012). Procesně řízená organizace. Praha, Grada.
Osterwalder, A., & Pigenur, Y. (2015). Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks.
Vyučovací metody
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), E-learning
Hodnotící metody
Ústní zkouška, Seminární práce
Stáhnout jako PDF