Cíle předmětu (anotace)
Cílem předmětu je vysvětlení podstaty destinačního managementu a jeho specifik, aplikace zásad marketingu v destinaci a příprava studentů na případné uplatnění v místních, regionálních, národních popř. mezinárodních organizacích a institucích, které se podílejí na rozvoji turismu v destinaci.
Požadavky na studenta
Požadavky k zápočtu:
1) Zpracování a odevzdání týmového semestrálního projektu dle zadání specifikovaném v moodle.
2) Zpracování individuálních úkolů (max. 2 za semestr) specifikovaných v moodle
Formát všech úkolů je nutné dodržet dle zadání, termíny pro odevzdání jsou uvedeny v moodle.
Další aktuální informace k předmětu budou k dispozici v moodle. Proto jej prosím průběžně sledujte. Především si hlídejte termíny odevzdání jednotlivých úkolů. Jejich splnění je podmínkou získání zápočtu.
Jakékoliv dotazy či problémy je vhodné co nejdříve konzultovat s vyučujícím, který může výše uvedená pravidla upřesnit či doplnit. Musí k tomu ovšem být vážné důvody.
Obsah
Témata přednášek:
1. Úvod do problematiky destinačního managementu a marketingu
2. Destinace turismu a způsoby jejího vymezení
3. Politika rozvoje turismu v destinaci a destinační strategie
4. Institucionální zabezpečení managementu destinace
5. Systémové pojetí managementu destinace
6. Konkurenceschopnost, udržitelnost a odpovědnost v destinaci turismu
7. Strategický marketing destinace turismu
8. Taktický marketing destinace turismu
9. Systém financování rozvoje turismu v destinaci
10. Systém řízení kvality destinace turismu
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu
Získané způsobilosti
Garanti a vyučující
Přednášející: prof. JUDr. Ludmila Novacká, Ph.D., doc. Ing. Kamil Pícha, Ph.D., Ing. Roman Švec, Ph.D.
Literatura
Palatková. Marketingový management destinací. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3749-2.
PALATKOVÁ, M. Destinační management a vytváření produktů v cestovním ruchu. Praha: MMR, 2007.
HOLEŠINSKÁ, A. Destinační management aneb jak řídit turistickou destinaci. Brno: ESF MU, 2007.
null
BIEGER, T. Management von Destinationen. München: Oldenbourg, 2008.
Kiráľová, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003.
MORRISON, A., M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1995.
Palatková, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha: Grada Publishung, 2006.
www.czechtourism.cz.
www.mmr.cz.
www.unwto.org.
Vyučovací metody
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Test, Seminární práce
Stáhnout jako PDF