Cíle předmětu (anotace)
Cílem předmětu je objasnit postavení cestovního ruchu v rámci národního hospodářství státu, zhodnotit sílu odvětví v národní ekonomice a vysvětlit vliv přímých, nepřímých, indukovaných a multiplikačních efektů na cestovní ruch. Studenti se seznámí s problematikou statistického monitoringu výkonů cestovního ruchu, především se Satelitním účtem cestovního ruchu. Cílem předmětu je rovněž objasnit specifika, která jsou typická pro trh cestovního ruchu, trendy v nabídce a poptávce, prognózování poptávky, spotřební chování a cenovou politiku v cestovním ruchu.
Požadavky na studenta
Požadavky k zápočtu:
Odevzdání seminární práce na zadané téma (individuálně) dle struktury a rozsahu specifikovaných v moodle. Možné hodnocení seminární práce v moodlu je 100 (=splnil) nebo 0 (=nesplnil). Při hodnocení 0 (=nespilnil) je možné dodatečně odevzdat maximálně jednou po zapracování připomínek v komentáři hodnocení.
Termíny pro odevzdání jsou uvedeny v moodle.
Další aktuální informace k předmětu budou k dispozici v moodle. Proto jej prosím průběžně sledujte.
Jakékoliv dotazy či problémy je vhodné co nejdříve konzultovat s vyučujícím, který může výše uvedená pravidla upřesnit či doplnit. Musí k tomu ovšem být vážné důvody.
Požadavky ke zkoušce:
Předmětem zkoušky jsou znalosti problematiky kurzu na základě přednášek a povinné studijní literatury v daném rozsahu. Zkoušku lze skládat až po udělení zápočtu.
Přednášky jsou pomůckou pro pochopení problematiky, nikoliv jediným a vyčerpávajícím zdrojem informací. Ke každému tématu přednášky jsou v moodle doplněny potřebné informační zdroje pro studium, které musí student ke zkoušce adekvátním způsobem zvládnout.
Zkouška probíhá písemnou formou, pro absolvování je nutné dosáhnout alespoň 60% úspěšnosti. Test obsahuje 15 otázek, 10 uzavřených s možnostmi výběru variant A-E, kde pouze jedna varianta je správná (každá správná odpověď = 1 b.), a 5 otevřených (za každou otázku max. 2 body - hodnocené po půlbodech). Student má pro vyplnění testu k dispozici 30 minut čistého času.
Obsah
Témata konzultací:
1. Produkt cestovního ruchu.
2. Poptávka v cestovním ruchu.
3. Nabídka v cestovním ruchu.
4. Cestovní ruch a ekonomický rozvoj. Politika cestovního ruchu.
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu
Získané způsobilosti
Garanti a vyučující
Garanti: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Přednášející: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Literatura
Beránek,J.a kol.:. Ekonomika cestovního ruchu. Praha, 2013. ISBN 978-80-86724-46-1.
Palatková, Z.;Zichová J.:. Ekonomika turismu:turismus České republiky:vymezení a fungování trhu turismu, přístupy k hodnocení významu a vlivu turismu, charakteristika turismu České republiky.Grada. Praha.2011.ISBN 978 8024737485.
Kotíková, H. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2013.
Němčanský, M. Odvětví cestovního ruchu. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, 1999.
Franke, A. a kol.:. Statistiky cestocního ruchu. Praha, 2012. ISBN 978-80.7357-717-9.
www.czechtourism.cz
internetové stránky. www.czso.cz.
www.mmr.cz
Vyučovací metody
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), E-learning, Individuální příprava ke zkoušce
Hodnotící metody
Písemná zkouška, Seminární práce
Stáhnout jako PDF