Cíle předmětu (anotace)
Cílem předmětu je osvojení si základních poznatků o cestování a cestovním ruchu v historických souvislostech a pochopení cestovního ruchu jako systému včetně jeho okolí. Student získá přehled o formách a druzích CR, na základě vymezení objektu a subjektu CR si osvojí podstatu a zákonitosti trhu CR. Vysvětleny budou souvislosti cestovního ruchu v mezinárodním kontextu, specifika marketingu v cestovním ruchu a využití nových technologií v cestovním ruchu, stejně tak jako právní předpisy a institucionální zabezpečení cestovního ruchu.
Požadavky na studenta
Požadavky k zápočtu:
A) Sepsání semestrální práce a její odevzdání v systému Moodle do 17.5. (maximální hodnocení 70 bodů).
B) Prezentace semestrální práce (min. 20 minut) na poslední konzultaci a diskuse k práci
Formát všech úkolů je nutné dodržet dle zadání, termíny pro odevzdání jsou uvedeny v Moodle.
Další aktuální informace k předmětu budou k dispozici v Moodle. Proto jej prosím průběžně sledujte. Především si hlídejte termíny odevzdání jednotlivých úkolů. Jejich splnění je podmínkou získání zápočtu.
Jakékoliv dotazy či problémy je vhodné co nejdříve konzultovat s vyučujícím, který může výše uvedená pravidla upřesnit či doplnit. Musí k tomu ovšem být vážné důvody.
Požadavky ke zkoušce:
Předmětem zkoušky jsou znalosti problematiky kurzu na základě přednášek a povinné studijní literatury v daném rozsahu. Zkoušku lze skládat až po udělení zápočtu.
Konzultace jsou pomůckou pro pochopení problematiky, nikoliv jediným a vyčerpávajícím zdrojem informací. Ke každému tématu přednášky jsou v Moodle doplněny potřebné informační zdroje pro studium, které musí student ke zkoušce adekvátním způsobem zvládnout.
Zkouška probíhá písemnou a ústní formou.
A) Písemný test s uzavřených a otevřených otázek (maximální možný zisk je 100 bodů). Pro úspěšné absolvování testu je minimální zisk 70 bodů.
B) Ústní zkouška
Obsah
Témata konzultací:
1. Základní vymezení cestovního ruchu; systém cestovního ruchu; faktory rozvoje a rozmístění cestovního ruchu.
2. Typologie cestovního ruchu; Cestovní ruch v historickém kontextu.
3. Trh cestovního ruchu a faktory ovlivňující trh cestovního ruchu; produkt cestovního ruchu; marketing v cestovním ruchu
4. Destinace cestovního ruchu; státní politika cestovního ruchu; institucionální zabezpečení rozvoje cestovního ruchu; informační a komunikační technologie v cestovním ruchu; mezinárodní cestovním ruch - internacionalizace a globalizace v cestovním ruchu; Právní předpisy v cestovním ruchu
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu
Získané způsobilosti
Garanti a vyučující
Garanti: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Přednášející: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Literatura
Hesková, M. a kol. Cestovní ruch. Praha: fortuna, 2011.
Pásková, M., Zelenka, J.:. Cestovní ruch. Výkladový slovník. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, 2002.
Palatková, M. & Zichová, J. Ekonomika turismu. Praha: Grada Publishing, 2011.
Palatková, M. Mezinárodní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing, 2011.
Časopis C.O.T. Bussines.
Minář, P. a kol. Technika, management a marketing v CR. Hradec Králové: Gaudeamus, 1996.
Lohmann, G.; Panosso Netto, A. Tourism theory : concepts, models and systems. Wallingford: CABI, 2017.
www.accka.cz
www.ack.cz
www.czechtourism.cz
www.mmr.cz
Vyučovací metody
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), E-learning
Hodnotící metody
Písemná zkouška, Seminární práce
Stáhnout jako PDF