Cíle předmětu (anotace)
Cílem předmětu je podat přehled principů, metodik a technik nezbytných pro návrh a inovaci současných informačních systémů. Tyto principy jsou založeny na systémové teorii a metodologii a opírají se o základní metody systémové analýzy. Nezbytné je studenty seznámit i se speciálními metodami systémové analýzy opírajícími se o strukturované metodologie a objektovou metodologii. Součástí kurzu je i seznámení studentů se základy řízení a plánování projektů.
Požadavky na studenta
Požadavky k zápočtu:
Seminární práce - implementace konkrétního informačního systému vyhovujícímu obecným kriteriím
Požadavky ke zkoušce:
Teoretická zkouška zaměřená na přednášky. Celková známka je založená na výsledcích seminární práce a závěrečné zkoušky.
Obsah
1. úvod do kursu; 2. základní termíny; 3. metody a methodologie; 4. objektové orientované metody; 5. strukturované metody; 6. objektová metodologie; 7. nástroje Case; 8. UML; 9. projektování informačních systémů; 10. projektový management; 11. lidský factor v informačním systému; 12. jakost informačního systému; 13. bezpečnost informačních systémů;
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu
Databázové systémy (DBS1)
Získané způsobilosti
Studenti porozumí základním principům navrhování informačních systémů.
Garanti a vyučující
Garanti: doc. Ing. Ladislav Beránek, CSc.
Přednášející: doc. Ing. Ladislav Beránek, CSc., Ing. Ludvík Friebel, Ph.D., RNDr. Josef Milota
Cvičící: doc. Ing. Ladislav Beránek, CSc., RNDr. Josef Milota
Literatura
Chorafas, D.,N. Enterprise Architecture and New Generation Information Systems. CRC Press, 2016. ISBN 1420000314.
Bruckner, T. Tvorba informačních systémů: principy, metodiky, architektury. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4153-6.
Rydval, S. UML pro analytiky. Praha: Elebedial, 2019. ISBN 978-80-906968-5-3.
R. Pecinovský. Návrhové vzory. Praha: Computer Press, 2012.
A. Dennis, B. H. Wixom. Object-Oriented Systems Analysis and Design Using UML. New York: Wiley, 2014. ISBN 978-1118897843.
ŘEPA, V. Podnikové procesy. Procesní řízení a modelování. Grada, Praha, 2007.
Vyučovací metody
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Kombinovaná zkouška, Seminární práce
Stáhnout jako PDF